Moterys, dalyvavusios tyrime, pranešė apie didesnį ketinimą pirkti vyną, kai jo etiketėje yra „moteriškų“ ženklų, sakė mokslininkas.
Šis efektas sustiprėjo, kuo daugiau dalyvių tapatinosi su kitomis moterimis – tai vadinama „identifikacija grupėje“, – teigė Vašingtono valstijos universiteto (WSU) mokslininkai. Tarptautinis svetingumo vadybos žurnalas.
Nustatyta, kad moteriškos užuominos apima mielus gyvūnus, moterų portretus ir gėles, sakė tyrėjai, kurie pripažino, kad tiek vyriškos, tiek moteriškos lyties užuominos buvo linkusios pasikliauti stereotipais.
Tyrimo autoriai teigė, kad šis darbas atsiliepė į raginimus atlikti daugiau tyrimų apie moteris vartotojas svetingumo sektoriuje.
Jie teigė, kad 59 % JAV vyno vartotojų yra moterys, remiantis 2021 m. duomenimis, ir keli tyrimai buvo skirti šios grupės suvokimui pramonėje, kurioje dauguma vyndarių yra vyrai.
Atlikdami pradinį testą, skirtą nustatyti pagrindinius lyties ženklus, mokslininkai paprašė 90 moterų įvertinti vyno etiketes kaip vyriškesnes ar moteriškesnes.
Etiketės su mielais gyvūnais, gėlėmis ir moterų portretais buvo priskirtos moteriškumui, o vyriški ženklai – etiketės su vilkais ir elniais.
Vynai su pilių ir vynuogių kekių vaizdais buvo įvertinti neutraliai WSU.
Po to 324 moterims buvo parodyti fiktyvūs vynai, o dalyviai teigė, kad labiau linkę pirkti vynus su „moteriškomis“ etiketėmis.
Atrodo, kad dalyvio vyno patirties lygis tam įtakos neturėjo, nors skonio lūkesčiai buvo saikingi, sakė mokslininkai.
„Nesvarbu, ar jie žinojo apie vyną, ar mažiau išmano apie vyną, pamatę tas moteriškas užuominas, jos labiau ketino pirkti vyną“, – sakė Christina Chi, tyrimo bendraautorė ir WSU Karsono verslo koledžo profesorė.
„Kurdami etiketes vyndariai turėtų įtraukti į procesą daugiau moterų“, – sakė Chi.
Tolesnis skonio testas, kuriame dalyvavo 138 moterys, parodė, kad dalyviams labiau patiko vynas, kurio etiketė yra „vyriška“, o ne „moteriška“.
Pasak WSU, mokslininkai mano, kad tai gali būti susiję suneatitikimas tarp laukiamo skonio, kuriam įtakos turi moteriška etiketė, ir tikrojo vyno pavyzdžio skonio“.