Tai pirmas kartas, kai Ispanijos gamintojas užsitikrino aukščiausią vietą labai lauktame „Power 100“ reitinge iš „Liv-ex“, pasaulinės puikių vyno prekiautojų rinkos.
Burgundija paprastai karaliauja šiame sąraše. Domaine Leroy užėmė karūną 2020, 2021 ir 2022 m., o Domaine Leflaive tada 2023 m.
Tačiau, pasak Liv-ex, tai buvo „varginantys metai gero vyno rinkai“, o „Burgundijai sekėsi blogai“. „Bordeaux“ taip pat patyrė sunkumų, o šių metų geriausių trejetuke nėra prancūzų gamintojų.
„Vega Sicilia“ pirmauja po to, kai prekybos apimtys padidėjo 324%, o vertė išaugo 310%. „Turėdamas didelį paveldą – pirmą kartą jis buvo pagamintas 1915 m. – ir tebėra geros vertės, vargu ar jis bus žaibiškas“, – sakė Liv-ex.
Antrąją vietą užėmė italų prodiuseris Gaja. Prekės ženklas buvo 38-as 2022 m. sąraše, o septintas 2023 m., todėl pastaraisiais metais jis vis labiau įsibėgėjo. Liv-ex teigė, kad „Gaja“ buvo „atsargiai ir nuosekliai kuriama dešimtmečius“ ir „yra gerai žinoma ir patikima“.
Kitas italų prekės ženklas San Guido pakilo į 54 vietas ir užėmė trečią vietą sąraše. „Pagaminta pakankamais kiekiais, santykinai pastoviomis išleidimo kainomis ir, pagal schemą, prieinamomis prekybos kainomis, jis yra saugus statymas žemėjančioje rinkoje“, – sakė Liv-ex. „Tai vynas, kurio galima nusipirkti dideliais kiekiais ir, svarbiausia, išgerti per daug nesijaudinant, ar nereikėtų laukti rytojaus.
Burgundijos prodiuseris Josephas Drouhinas užėmė ketvirtą vietą, aplenkdamas Château d’Yquem, Henri Boillot, Château Mouton RothschildAustralijos gamintojas Penfolds ir tada Domaine Leroy.
Cheval Blanc buvo 11-as, o E. Guigal, Domaine Leflaive, Latour, Dom Pérignon, Roagna, Margaux, Bouchard Père et Fils, Guiseppe Rinaldo, Faiveley ir Giacomo Concerto užbaigė dvidešimtuką.
„Liv-ex“ suskirstė kiekvieną prekės ženklą į keturias pagrindines kategorijas: metinis kainų rodiklis (12 mėnesių iki 2024 m. rugsėjo 30 d.), prekybos Liv-ex rezultatai, prekiaujamų vynų ir derliaus vynų skaičius ir vidutinė vynų kaina.
Vos 11 prekių ženklų iš 100 geriausių sugebėjo padidinti savo vidutinę pardavimo kainą per praėjusius metus, nes Liv-ex pažymėjo, kad „daugelio dvarų galia buvo sumenkinta nuo tada, kai prieš dvejus metus prasidėjo nuosmukis“.
Burgundija išlieka geriausiai atstovaujamu regionu šimtuke su 30 prekių ženklų. Tačiau tai yra mažiau nei 37 pernai ir 39 2022 m.
„Bordeaux“ prekių ženklų skaičius sumažėjo nuo 30 pernai iki 25 2024 m., o tokiems kaip Le Pin ir Léoville Poyferré iškrito.
Daugiausia kritusių iš Burgundijos ir Bordo, Pierre’as Girardinas nukrito 77 vietomis į 94.
Tuo tarpu Italija spragteli jiems ant kulnų. Šių metų geriausiųjų šimtuko sąraše šalis pasiekė didžiausią sėkmę ir užėmė 22 vietas, o praėjusiais metais jų buvo tik 13.
„Nors Toskana, o ypač Brunello, pasiekė didžiausių laimėjimų, gilesnis žvilgsnis atskleidžia toli gražu ne homogenišką Italijos gamintojų, kurie šiais metais pateko į sąrašą, rinkinį“, – sakė Liv-ex.
Bendrovė taip pat teigė, kad Ispaniją verta stebėti po to, kai Dominio de Pingus ir R. López de Heredia prisijungė prie „Vega Sicilia“ „Power 100“.
„Kadangi pasitikėjimas rinka išsisklaidė, dalyviai patraukė link prekių ženklų, kurie siūlo mažiausiai rizikingus statymus“, – sakė Liv-ex. „Prekės ženklai, kurie turi daug stereotipinių Bordelais bruožų, pakilo į viršų.
„Tūris, likvidumas, paveldo prekės ženklas ir kainos, kviečiančios atkimšti butelius, yra jų vizitinės kortelės. Rinkai vis dar ieškant lūžio taško (po dvejų metų mažėjančio puikaus vyno pardavimo), mažai tikėtina, kad dalyviai kol kas pakeis savo taktiką.
Žiūrėti visą Liv-ex Power 100 reitingai čia.