Po antradienio apsilankę Vilnius oro uoste, investuotojų forumo atstovai, vienijantys didžiausius ir aktyviausius šalies ekonomikos investuotojus, susipažino su Lietuvos oro uostų (LTOU) plėtra. Susitikimo metu su Ltousu lyderiu Simonu Bartkus buvo aptartos tolesnės Lietuvos prieinamumo perspektyvos.
„Renovuojant ir plečiant oro uostų infrastruktūrą, būtina pagerinti Lietuvos prieinamumą iš svarbiausių verslo centrų Europoje ir pasaulyje lygiagrečiai. Patogus bendravimas yra esminė verslo aplinkos sąlyga, o aviacija gali daug labiau prisidėti prie šalies ekonomikos augimo “, – sako Rolandas Valiūnas, Investuotojų valdybos forumo pirmininkas.
Jis pažymi, kad Lietuva turėtų siekti didesnio proveržio ne tik auginant ir patiekiant srautus iš turistų ir taip vadinamų emigracijos skrydžių, bet ir iš verslo skrydžių. Naujojo išvykimo terminalo apsilankę asociacijos nariai teigiamai įvertino faktą, kad technologijos ir inžineriniai sprendimai padidėjo dvigubai didesniu Vilnius oro uosto pralaidumo pajėgumais, keleiviams, keleiviams, buvo aukštesnė patirtis ir paslaugų kokybė.
„Esame pasirengę ir toliau atstovauti Lietuvoje kaip novatorišką, saugią ir verslo investiciją. Kartu su investicijomis į infrastruktūrą, ne tik Vilnius, bet ir Kaunuose, mes labai stengiamės su savo partneriais ir valdžios institucijomis atkreipti daugiau dėmesio į transporto kokybę, o ne tik apie nurodymų skaičių. Visi puikiai supranta, kad šis tikslas reikalauja ne tik dėmesio, bet ir investicijų šaliai “, – sakė Ltou vadovas Simonas Bartkus.
Anot jo, naujasis išvykimo terminalas yra tik pirmas pagrindinis ilgalaikio strateginio vystymosi žingsnis. Greitai bus pradėtas esamų erdvių Vilnius oro uoste konvertavimo projektas – dviejų terminalų, pastatytų dar 1993 ir 2007 m., Pertvarkymas.
S. Bartkus atkreipė dėmesį, kad atnaujindamas ir plečiant infrastruktūrą Lietuvos oro uostų tinklas yra aktyviai susijęs ir partnerystės su oro linijomis. Pastaraisiais metais iš Vilnius buvo pradėta net keli nauji vežėjai, ypač sustiprintas bendravimas su Vokietijos miestais, o praėjusiais metais buvo įteikta 6,6 mln. USD. Keleivių skaičius.
Investuotojų forumo nariai sutiko su LTOU vadovo nuomone, kad mūsų šalis turi ir toliau skatinti svarbius maršrutus, taikydama rizikos dalijimosi modelį, nes tai sustiprina Lietuvos santykius su ekonominiais, gynybos ir politiniais partneriais. Pirmą kartą rizikos dalijimosi modelis buvo pritaikytas 2023 m., Kai tiesioginiai „Lot Lenking Airlines“ skrydžiai prijungė Vilnius ir Londono oro uostą. Praėjusiais metais sutartis su „Latvian Airline Air Baltic“ atidarė „Airways“ iš Vilnius į Lisaboną, Diuseldorfą ir Hamburgą.
„Verslo skrydžių plėtra yra sritis, į kurią nuolat atkreipiame vyriausybės ir transporto ir komunikacijos ministerijos dėmesį. Norint, kad Lietuva būtų patraukli investuotojams, būtina strategiškai investuoti į tiesioginį šalies prieinamumą: skrydžius patogiu laiku ir dažniais. Tai yra tiesioginė priemonė ir kertinis akmuo, skirtas pagerinti Lietuvos investavimo klimatą. Skrydis iš Vilnius 6 valandą ryto ir grįžęs po pirmosios nakties ar skrydžių 2–3 kartus per savaitę tikrai nepadeda pagerinti investavimo aplinkos. Kol nerandame geresnio pasirinkimo, mes skatiname toliau įgyvendinti ir finansuoti transporto ir ryšių ministeriją kartu su Lietuvos oro uostais, oro linijų dalijimosi modeliu “, – pabrėžia R. Valiūnas, investuotojų forumo generalinis direktorius.
Asociacija, vienijanti didžiausius ir aktyviausius investuotojus, pateikė sąrašą nurodymų, kurie yra nepaprastai svarbūs verslui (patogūs verslo laikai): Londono Heathrow (arba miestas), Amsterdame, Briuselyje, Paryžiuje, Kopenhagoje, Osle, Stokholm, Helsinkyje , Talinas, Talinas, Ryga, Varšuvos. Vienas, Berlynas, Hamburgas, Diuseldorfas, Frankfurtas, Miunchenas, Kijevas, Madridas, Roma, Milanas, Praha, Dublinas, Ženeva, Ciurichas.
• Leidinį dalijasi Lietuvos regioninis naujienų portalas „Miesto naujienos“. Naujienas paskelbė „AB Lieevos“ oro uostai. Galite rasti daugiau naujienų sau ir savo miestui svetainėje www.miestonaujienos.lt.